Faq


Hur fungerar RUT-avdraget: 

Hushållsnära tjänster ger dig som kund eller uppdragsgivare en reduktion på skatten, totalt 50% av totalbeloppet, detta innebär att du betalar endast halva priset. Avdraget gör direkt av oss vid köptillfället, enda kraven är att du är över 18 år och anlitar oss för tex din flyttstädning eller hemstädning.


Hur fungerar er 100% nöjdkund garanti:

Vi älskar nöjda kunder och älskar att utföra ett så bra jobb möjligt, ibland kan det mänskliga faktorn ändå komma i vägen och gör att du inte känner att vi gjort ett ok arbete. Detta innebär att vi på Städ & Service kommer tillbaka och åtgärdar detta tills du känner att vi motsvarar dina förväntningar.


  • Det bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning utefter vår checklista, denna checklista lämnas hemma hos dig.
  • Kontakta oss omedelbart 


Använder ni miljömärkta rengöringsmedel? :

Ja, vi använder endast miljömärkta rengöringsmedel, vi ser även till att i så lång utsträckning återanvända det som skall slängas som tex en gammal T-shirt, det gör vi trasor av.


Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning? :

Det enda du behöver är en dammsugare, mopp, hink. Vi tar med oss alltid vår miljöcertifierade rengöringsmedel, trasor och övrig material.


Har ni någon framkörningsavgift? :

Nej, vi har inget sådan över huvudtaget, det enda du betalar är för själva städtiden eller Kvm som du anlitar oss för.


Behöver jag vara hemma? :

Nej, du väljer själv hur du vill göra men dock kan första städtillfället vara bra att närvara för att visa oss om du skulle ha några speciella krav.


Vart är ni verksamma?

Vi städar just nu i Gamleby , Västervik och Vimmerby med omnejd  men tar även på oss uppdrag utanför dessa orter som tex: Gunnebo, Ankarsrum, Loftahammar,Odensvi, storebro, hultsfred. Även om du bor en bra bit utanför och behöver städning så kommer vi att kunna tillhandahålla dig med våra städtjänster.


Hur kan jag betala för min städning?

Vi skickar alltid faktura på 5 dagar och faktureringen sker efter att vi utfört städuppdraget och fått storstädningen, flyttstädningen eller hemstädningen godkänd av dig som kund.


Kan jag skräddarsy min städtjänst från Städ & Service?

Absolut, du kan själv välja hur du önskar din hemstädning eller kontorsstädning, tala bara om för oss vad dina önskemål är så ser vi till att lösa det.


Vad händer om jag inte har RUT/ROT?

Skulle det visa sig när vi ansöker om RUT/ROT att du har förbrukat hela din pott så kommer du att debiteras hela beloppet, detta kan innebära att du får ytterligare en faktura från oss med samma summa som du tidigare fått.


Utför ni annat än bara städning?

Ja, vi är även ett service företag vilket enligt vår mening så innebär det att vi står redo att lösa så gott som alla dina vardagliga sysslor, allt från att fixa med häckarna till att skotta snö...endast du vet dina behov.


Vad händer om jag ångrar min bokning?

Skulle du mot förmodan ångra ditt köp av städtjänst med oss så faller en administrativ avgift på 295 kr ink moms, detta sker endast om du skulle boka som senast 24 timmar innan arbetet skall utföras.